Shëndeti http://mediapress.al/wp-content/uploads/2020/09/peshk.jpeg

5 peshqit më të shëndetshëm dhe ata të rrezikshëm për t’u ngrënë



Ju ndoshta e dini se duhet të hani peshk dy herë në javë.

Peshqit janë burim i shëndetshëm i proteinave – dhe llojet e peshqve vajor, si salmoni, toni, sardelet etj., furnizojnë yndyrna të omega-3 të shëndetshme për zemër dhe tru për të cilat keni dëgjuar se duhet t’i përfshini në dietë.

Këtu janë 5 lloje të peshkut që janë të shëndetshëm për ju

Skumbri i Atlantikut (Seine purse, nga Kanadaja dhe SHBA)

Kjo specie është një peshk që rritet shpejtë, që do të thotë se mund të ripopullohet lehtë dhe t’i përballojë peshkimit.

Mekanizmi që përdoret për të kapur skumbri të Atlantikut është efikas dhe nuk ka të ngjarë të shkaktojë shkatërrime të mëdha të habitatit, një arsye tjetër që ky lloj është një zgjedhje e përshtatshme për oqeanin.

Ky peshk me  shije të fortë është i lartë në omega-3 të shëndetshme për zemër, burim i mirë i proteinave – 20 gramë në një fileto prej 90 gramësh-dhe përshtatet mirë me erëza të forta.

Salmoni Coho i ujërave të ëmbla (i kultivuara në sistemet e rezervuarëve, nga SHBA)

Salmoni i freskët Coho është salmoni i parë dhe i vetmi për fermë që merr një vlerësim super të gjelbër.

Shumica e fermave përdorin lapsa neto të hapura në oqean, ku grumbulli me salmon infektohet lehtë me parazitë, mund të trajtohen me antibiotikë dhe mund të përhapin sëmundje në peshq të egër (një arsye pse Alaska ka ndaluar fermat e salmoneve).

Megjithatë, një numër në rritje fermash përdorin rrethoja të mbyllura të ujërave të ëmbla (aka recirkulimi i sistemeve të akuakulturës), duke zvogëluar ndikimet e pafavorshme mjedisore.

Të gjithë  salmonët janë burime të shëndetshme i omega 3-një porcion prej 90 gramësh ofron 700 deri 1.800 miligramë.

Sardelet, Paqësor (të kapura në habitatin e tyre natyral)

Sardina e vogël dhe e lirë po i’a del të depërtojë në shumë lista të superushqimeve dhe për arsye të mirë.

Paketon më shumë omega-3 (1,950 mg!) për një porcion 90 gramësh më shumë se salmoni, toni ose thjeshtë ndonjë ushqim tjetër; ajo është gjithashtu një nga shumë, shumë pak ushqime që natyrisht janë të larta në vitaminë D.

Shumë peshq në familjen harengë zakonisht quhen sardele.

Të shpejta për t’u  riprodhuar, sardelet e Paqësorit janë rikthyer pas një peshkimi të tepruar dhe një kolapsi të natyrshëm në vitet 1940.

Salmoni (kapur në habitatin e tij natyral, nga Alaska)

Për t’ju dhënë një ide se sa i mirë është menaxhimi i peshkimit të salmonit në Alaskë, konsideroni këtë: biologët janë të vendosur në grykat e lumenjve për të numëruar sa peshq të egër kthehen në pjellori. Nëse numrat fillojnë të zvogëlohen, peshkimi mbyllet para se të arrijë kufijtë e saj, siç ishte bërë kohët e fundit me disa vende peshkimi në Chinook.

Ky monitorim i ngushtë, së bashku me kuotat strikte dhe menaxhimin e kujdesshëm të cilësisë së ujit, do të thotë se salmoni i kapur nga Alaska është i shëndetshëm (paketojnë 1,210 mg omega-3 për porcion 90 gramësh dhe mbajnë pak ndotës) dhe më i qëndrueshëm sesa ndonjë vend tjetër peshkimi për salmon.

Salmoni, i konservuar (kapur në habitatin e tij natyral, nga Alaska)

Ka një arsye që salmoni e bën këtë listë të peshkut të shëndetshëm në shumë forma; me të vërtetë është një central ushqyes.

Përveç përmbajtjes së shëndetshme të omega-3, salmoni i konservuar është një nga burimet më të mira të kalciumit joqumështor – në 85 gram ka 170 mg.

Salmoni i kapur nga Alaska është i ulët në ndotës, duke përfshirë zhivën dhe plumbin, dhe vjen nga vendpeshkimi i menaxhuar mirë.

Salmoni i egër i konservuar zakonisht është sockeye ose rozë nga Alaska.

Blerja e salmonit në kanaçe është mënyrë më e përballueshme për t’a përfshirë këtë ushqim të shëndetshëm në dietën tuaj.

5 lloje peshku që duhet shmangur

Një numër organizatash mjedisore gjithashtu kanë larguar shumë peshq jashtë menusë.

Tuna bluefin

Fondi Botëror i Jetës së Egër vuri tunën bluefin në listën e specieve të rrezikuara, dhe Programi për Ushqime Deti paralajmëron se popullatat e tyre janë të varfëra dhe të mbipeshkuara.

Bluefin ka nivele të larta të merkurit dhe mund të jetë i lartë në PCB, kështu që FMM rekomandon që të hahet jo më shumë se 1 porcion në muaj nga ky peshk.

Roughy portokalli

Ky peshk jeton një jetë të gjatë, por është i ngadalshëm në riprodhim, duke e bërë të prekshëm nga mbipeshkimi.

Siç tregon “Programi për Ushqime Deti”: “Roughy portokalli jeton 100 vjet ose më shumë, kështu që fileto në frigoriferin tënd mund të jetë nga një peshk më i vjetër se gjyshja juaj!”.

Kjo gjithashtu do të thotë se ka nivele të larta të merkurit, duke shkaktuar FMM që të lëshojë këshillë shëndetësore.

Salmoni (Atlantik, i kultivuar në ferma)

Shumica e salmonit të kultivuar rriten në stoqe të mbushura fort, ferma të hapura shpesh të mbushura me parazitë dhe sëmundje që kërcënojnë salmonin e egër duke u përpjekur të notojë pranë ujërave të tyre për riprodhim.

Fermat me rrjetë të hapur shpesh japin antibiotikë për të luftuar sëmundjet, dhe ushqimi dhe mbetjet e tyre ndotin oqeanin.

Salmoni i kultivuar nga uji i freskët ka fituar statusin e zgjedhjes më të mirë  nga Programi Ushqimi i Detit dhe disa sisteme të hapura neto janë vlerësuar si alternativa të mira.

Ka shpresë se presioni i konsumatorit do të inkurajojë më shumë fermerë të vazhdojnë të miratojnë praktika më të mira.

Mahi-Mahi (Kosta Rika, Guatemala & Peru)

Mahi-mahi i gjatë i importuar, ose peshku i delfinës, është vlerësuar si një nga peshqit më pak eko-miqësor nga Fondi për Mbrojtjen e Mjedisit.

Ekziston shqetësimi për keqpeshkim, duke përfshirë breshkat e detit, zogjtë e detit dhe peshkaqenët, duke ngatërruar mjetin e peshkimit kur peshkohet mahi-mahi.

Sidoqoftë, mahi-mahi i kapur në SHBA dhe Ekuador me linja troll është renditur si Alternativë e Mirë nga Programi për Ushqime Deti dhe është zgjedhja më e mirë në qoftë se jeni duke kërkuar për këtë peshk të veçantë.

Halibuti (Atlantik, i egër)

Ky peshk rritet dhe maturohet ngadalë (duke jetuar për 50 vjet), prandaj është i ndjeshëm ndaj mbipeshkimit.

Rrjedhimisht, për shkak të zbrazjes së popullatës së halibutit të Atlantikut, SHBA ndalon peshkimin komercial të kësaj race, që gjendet në Oqeanin Atlantik të Veriut dhe Programi për Ushqime Deti e ka markuuar këtë peshk si ‘’shmangie’’.

Halibuti i Paqësorit është një alternativë e mirë, pasi vjen nga peshkataria e menaxhuar mirë me dëmtim të vogël të habitatit dhe shkallë të ulët të kapjes gabimisht  të llojeve të tjera detare gjatë peshkimit për halibut.

Të fundit

Studim: Mëngjesi është hapi kryesor për humbjen e peshës

Një ditë produktive kërkon mëngjes të pasur me fibër e proteina. Sipas ekspertëve, ky vakt duhet ngrënë patjetër brenda një ore nga zgjimi. Ndërsa reka duhet planifikuar 4-5 orë më vonë

A po bëhet më pak vdekjeprurës koronavirusi?

Po bëhet gjithnjë e më e qartë se njerëzit kanë më pak të ngjarë të vdesin nëse marrin Covid-19 tani krahasuar me fillimet e pandemisë, të paktën në Evropë, por arsyet pse mund të ndo

Ushqimet që largojnë dhimbjet e forta të stomakut

Dhimbjet e stomakut nuk janë të pëlqyeshme për askënd dhe jo më kot konsiderohen si më të bezdisshmet. Kur ju dhemb stomaku ose barku, faji fillimisht bie mbi ndonjë ushqim të rëndë që mu

Nis faza e fundit e provave për vaksinën COVID-19 në SHBA

Gjigandi farmaceutik amerikan Johnson & Johnson ka nisur fazën e tretë dhe të fundit të provave klinike në njerëz për vaksinën kundër COVID-19 që përdor një dozë të vetme. Doktor Pau

Britania zhvillon aplikacionin për gjurmimin e kontakteve

Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar ka zhvilluar një aplikacion për gjurmimin e kontakteve, i cili do të ndihmojë në mbajtjen nën kontroll të koronavirusit. “Ne jemi shumë afër arritjes së

Qëndrimi ulur për një periudhë të gjatë “rrit rrezikun e vdekjes tek të rinjtë”

Qëndrimi ulur për më shumë se 7 orë e gjysmë në ditë rrit rrezikun e vdekjes në moshë të re. Qëndrimi në karrige gjatë ditës së punës dhe në divan në mbrëmje lidhet me një mori pr

Info Tjera