Shëndeti http://mediapress.al/wp-content/uploads/2020/09/42Lawrence_LineupDrinks.jpg

Çfarë ndikimi kanë pijet e gazuara dietike



Pijet e gazuara dietike janë pije të njohura në të gjithë botën, veçanërisht në mesin e njerëzve që duan të zvogëlojnë konsumimin e sheqerit ose kalorive.

Në vend të sheqerit, ëmbëlsuesit artificialë, si aspartami, ciklamatet, sakarina, acesulfame-k, ose sukraloza, përdoren për të ëmbëlsuar ato. 

Pothuajse çdo pije e ëmbëlsuar me sheqer të njohur në treg ka një version “të lehtë” ose një “dietë” – Dieta Coke, Coke Zero, Pepsi Max, Sprite Zero, etj.

Pavarësisht se janë pa sheqer dhe kalori, efektet shëndetësore të pijeve dietike dhe embelsirave artificiale janë të diskutueshme.

Pijet e gazuara dietike nuk janë ushqyese

Pija e gazuar dietike janë një përzierje e ujit të gazuar, ëmbëlsues artificial ose natyral, ngjyrave, aromave dhe aditivëve të tjerë të ushqimit.

Zakonisht kanë shumë pak ose pa kalori.

Për shembull, një kanaçe 354-ml e Diet Coke nuk përmban kalori, sheqer, yndyrë, ose proteinë dhe 40 mg natrium.

Sidoqoftë, jo të gjithë sodat që përdorin ëmbëlsues artificial janë të pakta në kalori ose pa sheqer.

Disa e përdorin sheqerin dhe ëmbëlsuesin së bashku. 

Efektet në humbjen e peshës janë në kundërshtim

Për shkak se pija e gazuar dietike është zakonisht pa kalori, do të ishte e natyrshme të supozohet se mund të ndihmojë në humbjen e peshës. Sidoqoftë, hulumtimet sugjerojnë që mund të ketë dyshime.

Disa studime vëzhguese kanë zbuluar se përdorimi i ëmbëlsuesve artificialë dhe pirja e sasive të mëdha të këtyre pijeve është e lidhur me një rrezik të rritur të mbipeshës dhe sindromës metabolike. 

Duke pasur parasysh që pijet e lehta nga dieta nuk kanë kalori, këto përgjigje mund të shkaktojnë një konsum më të madh të ushqimeve të ëmbla, duke rezultuar në shtim peshe.

Sidoqoftë, provat e kësaj nuk janë konsistente.

Studimet eksperimentale nuk mbështesin pretendimin se pijet e gazuara dietike shkaktojnë shtim në peshë.

Në fakt, këto studime kanë zbuluar që zëvendësimi i pijeve të ëmbëlsuara me sheqer me sode diete mund të rezultojë në humbje peshe.

Në përgjithësi, kërkohet që të ketë më shumë hulumtime me cilësi të lartë për të përcaktuar efektet e vërteta të pijeve të gazuara dietike në humbjen e peshës.

Disa studime i lidhin pijet e gazuara dietike me diabetin dhe sëmundjet e zemrës

Edhe pse një pije e gazuar dietike nuk ka kalori, sheqer ose yndyrë, ajo ka qenë e lidhur me zhvillimin e diabetit tip 2 dhe sëmundjeve të zemrës në disa studime.

Hulumtimet kanë zbuluar se vetëm një shërbim i një pije të ëmbëlsuar artificialisht në ditë është e lidhur me një rrezik prej 8–13% më të lartë të diabetit.

Pija e gazuar dietike ka qenë gjithashtu e lidhur me rritjen e rreziqeve të presionit të lartë të gjakut dhe sëmundjeve të zemrës.

Një përmbledhje e katër studimeve, përfshirë 227,254 njerëz vëzhguan se për secilën servirje të pijeve të ëmbëlsuara artificialisht në ditë, ekziston një rrezik prej 9% i rritur i presionit të lartë të gjakut. 

Për më tepër, një studim ka lidhur pijen e gazuar dietike me një rritje të vogël të rrezikut nga goditja në tru, por kjo u bazua vetëm në të dhëna vëzhguese.

Kërkohen më shumë hulumtime eksperimentale  për të përcaktuar nëse ekziston ndonjë lidhje e vërtetë shkakësore midis pijeve të gazuara dietike dhe rritjes të sheqerit në gjak ose presionit të gjakut.

Pijet e gazuara dietike dhe shëndeti i veshkave

Pijet e gazuara dietike kanë qenë të lidhura me rrezik të shtuar të sëmundjes kronike të veshkave.

Një studim i kohëve të fundit analizoi dietat e 15,368 personave dhe zbuloi se rreziku i zhvillimit të sëmundjes në veshka në fazën përfundimtare u rrit me numrin e pijeve të gazuara dietike të konsumuara në javë.

Krahasuar me ata që konsumuan më pak se një gotë në javë, njerëzit që pinin më shumë se shtatë gota pije të gazuara dietike në javë kishin gati dyfish rrezikun e zhvillimit të sëmundjeve të veshkave.

Një shkak i sugjeruar për dëmtimin e veshkave është përmbajtja e lartë e fosforit të sode, e cila mund të rrisë ngarkesën e acidit në veshka.

Hulumtimi mbi pijet e gazuara dietike ka treguar shumë prova kontradiktore. 

Një shpjegim për këtë është se shumica e hulumtimeve janë vëzhguese.

Kjo do të thotë se vëzhgon tendencat, por ka një mungesë informacioni nëse konsumimi i pijeve të gazuara dietike është një shkak apo thjesht e lidhur me kauzën e vërtetë.

Prandaj, ndërsa disa nga hulumtimet duken mjaft alarmante, nevojiten studime eksperimentale me cilësi të lartë para se të nxirren përfundime konkrete.

Pavarësisht, një gjë është e sigurt: pijet e gazuara dietike nuk shtojnë asnjë vlerë ushqyese në dietën tuaj. 

Kështu që, herën tjetër, provoni një alternative si qumështi, kafeja, çaji i zi ose bimor, ose uji.

Të fundit

Studim: Mëngjesi është hapi kryesor për humbjen e peshës

Një ditë produktive kërkon mëngjes të pasur me fibër e proteina. Sipas ekspertëve, ky vakt duhet ngrënë patjetër brenda një ore nga zgjimi. Ndërsa reka duhet planifikuar 4-5 orë më vonë

A po bëhet më pak vdekjeprurës koronavirusi?

Po bëhet gjithnjë e më e qartë se njerëzit kanë më pak të ngjarë të vdesin nëse marrin Covid-19 tani krahasuar me fillimet e pandemisë, të paktën në Evropë, por arsyet pse mund të ndo

Ushqimet që largojnë dhimbjet e forta të stomakut

Dhimbjet e stomakut nuk janë të pëlqyeshme për askënd dhe jo më kot konsiderohen si më të bezdisshmet. Kur ju dhemb stomaku ose barku, faji fillimisht bie mbi ndonjë ushqim të rëndë që mu

Nis faza e fundit e provave për vaksinën COVID-19 në SHBA

Gjigandi farmaceutik amerikan Johnson & Johnson ka nisur fazën e tretë dhe të fundit të provave klinike në njerëz për vaksinën kundër COVID-19 që përdor një dozë të vetme. Doktor Pau

Britania zhvillon aplikacionin për gjurmimin e kontakteve

Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar ka zhvilluar një aplikacion për gjurmimin e kontakteve, i cili do të ndihmojë në mbajtjen nën kontroll të koronavirusit. “Ne jemi shumë afër arritjes së

Qëndrimi ulur për një periudhë të gjatë “rrit rrezikun e vdekjes tek të rinjtë”

Qëndrimi ulur për më shumë se 7 orë e gjysmë në ditë rrit rrezikun e vdekjes në moshë të re. Qëndrimi në karrige gjatë ditës së punës dhe në divan në mbrëmje lidhet me një mori pr

Info Tjera